čtvrtek 25. dubna 2013

* Proč se věnovat posilovacímu tréninku?


Spousta žen se bojí vzít do rukou činky, aby jim náhodou nenarostly příliš velké svaly, které by jim ubraly na jejich ženskosti. Nemusím vám jistě říkat, že je to zažitý mýtus, který vůbec není pravdivý. O čem vám dnes ale říct chci, je hněd několik pozitiv, které s sebou posilovací trénink přináší. Věřím, že hodně z nich už si samy uvědomujete, ale pojďme si to přeci jen ještě jednou shrnout, ať v tom máme všechny jasno. :))

Zvýšení výkonnosti
Je pochopitelné, že pokud svůj čas věnujete posilovacímu tréninku, dozajista ovlivní vaši výkonnost a kondici. Vaše svaly budou silnější a snáze poté budete zvládat jiné sportovní aktivity. 

Síla bez objemu
Pokud toužíte po dlouhých, štíhlých a silných svalech, a současně budete chtít odbourávat tukové rezervy, je posilovací trénink tou správnou volbou. Ten vám totiž umožní budovat sílu, a jak jsem psala v úvodu článku, není třeba se obávat toho, že budete vypadat jako Arnold. :))

Méně častá nemocnost
Právě aktivní lidé, kteří se pravidelně hýbou, mají mnohem silnější imunitu, což vede k nižší nemocnosti. Trénink totiž pozitivně ovlivňuje schopnost imunitních buněk pohlcovat škodlivé buňky. Dle studií bylo skutečně potvrzeno, že lidé, kteří pravidelně sportují (ovšem nevystavují se přetrénování) jsou méně často nemocní. Malá zajímavost na závěr, podle jedné studie bylo zjištěno, že pokud si dopřejete po tréninku hrst ořechů, dojde k posílení vaší imunity a redukci zánětů, které probíhají v těle. Pro naše ořechomily jistě dobrá zpráva. :))

Snížení krevního tlaku
Existuje nespočet cvičení, které podporují činnost kardiovaskulárního systému, což následně napomáhá snížení krevního tlaku. I hodina posilovacího tréninku týdně však může váš krevní tlak zredukovat natolik, aby se riziko infarktu snížilo o 25 %!

Zdravější klouby
Podle odborníků je posilování skvělou prevencí např. proti artritidě a dalším kloubním onemocněním. K tomu, abyste měli zdravé klouby, je mimo jiné třeba mít silné svaly, které budou kloubům oporou. Pro vás, kteří máte silné stehenní svaly a hamstringy, mám dobrou zprávu. Bylo totiž dokázáno, že právě tito lidé jsou méně náchylní k osteoartritidě kolenních kloubů. A to za to stojí, ne? :)) 


Lepší rovnováha
Posilovací trénink napomáhá budouvání rychlých svalových vláken, které jsou hlavními jednotkami, jež napomáhají tomu, abyste udrželi balanc. Díky posilovacímu cvičení můžeme svoji rovnováhu obnovit a kromě toho snížíme naši hmotnost, což je dalším předpokladem pro snažší udržení rovnováhy. Ideálním cvičením na zlepšení rovnováhy je jóga.

Snížení rizika diabetu
V rámci studií bylo prokázáno, že ženy s nadváhou, které se kromě aerobního cvičení začaly věnovat také posilování, dokázaly zredukovat množství tuku uloženého kolem svalů, čímž došlo ke změnám v metabolismu tuků. Při posilování totiž naše svaly využívají glykogen jako zdroj energie a v pauzách mezi cvičením využívají naše zásoby tuku. Čímž tedy docházíme k závěru, že správně zvládnutý posilovací trénink může být v zamezení rozvoje cukrovky stejně efektivní jako aerobní trénink.

Ploché břicho
Nevím, kolik z vás to ví, nebo vůbec tuší, ale tuk usazený v oblasti břicha je tím nejvíce nebezpečným tukem, poněvadž je spojován s metabolickým syndromem a srdečními chorobami. Právě posilovací trénink napomáhá spalování tuků a budování svalové hmoty, což současně zrychluje náš metabolismus. Krom toho se říká, že zároveň brzdí ukládání tukových rezerv v oblasti břicha.

Snížení rizika rakoviny prsu
Pravidelné cvičení může redukovat riziko rakoviny prsu o 20-40 %. Proč? Poněvadž dle doktorky Kathy Gaul snižuje zvýšení svalové síly hladinu estrogenu, což je příznivmý jevem pro pokles rizika vzniku rakoviny prsu. Rovněž omezení tukových rezerv má na hladinu estrogenu pozitivní vliv.

Skvělá a vyvážená postava
V dnešní době má hodně lidí sedavé zaměstnání, mnoho času tráví v autě, u počítače, u televize... O pohybu snad raději ani mluvit nebudeme, protože většinou žádný nebo téměř žádný není. Pokud zrovna nesedíme, tak se hrbíme, a z těchto a mnohých dalších důvodů dochází ke svalové dysbalanci, která může vyvrcholit nejrůznějšími zraněními. Jedině kvalitním posilovacím tréninkem můžeme celé tělo dát zase do pořádku a zbavit se tak jeho ochablosti a neschopnosti pohybu.
 

Krásný čtvrtek!
Kriss

12 komentářů:

  1. Pěkný článek :) Posilování má oravdu mnoho výhod a není třeba se ho bát! Mnoho z nich jsem ani neznala. Ale co musím potvrdit, je ta imunita - nemocná už jsem nebyla pěkně dlouho :)

    OdpovědětVymazat
  2. Tak klouby se mi spíš zhošily, ale třeba se adaptují na zátěž a nebudou zlobit :D A nemocná jsem tedy docela často, třeba to vymizí :) S rakovinou prsu to je zajímavý poznatek...díky za článek!:)

    OdpovědětVymazat
  3. Přesně! Toho jsem se bála, když jsem začala cvičit s Jillian Michaels, teď už ale vím, že svaly "jako Arnold" mít nebudu, ono totiž také záleží na tom, jak se s těmi činkami cvičí! Pěkný, trefný článek!

    OdpovědětVymazat
  4. supr článek .. zrovna nedávno jsem někde četla, že rakovina prsu je nejčastějším druhem rakoviny u žen .. tak jsem si říkala, jaká může být asi prevence .. tak už to vím :) díky. jistě budou i další věci, ale pohyb je prostě pohyb, ten je prospěšný v mnoha (tebou vyjmenovanými) ohledech :)

    OdpovědětVymazat
  5. Moc hezky napsané, přečetla jsem to jedním dechem :) Třeba o té prevenci rakoviny prsu jsem vůbec nevěděla! Takže děkuji za užitečné info :))

    OdpovědětVymazat
  6. Prostě má jen a jen klady! Co víc si ještě přát, jdeme posilovat :D :)

    OdpovědětVymazat
  7. ahoj Kristý! :)
    Moc se mi tvůj článek líbí, připoměla jsi mi, na co jsem zapomínala, takže ti děkuji! :)
    Ale popravdě, je málo kdo ví, že když cvičí s váhama nebo posilují, tak nebudou druzí Arnoldové! :D Viz. naše kamarádky, co? :D
    Měj se krásně!

    OdpovědětVymazat
  8. Super článek, jde vidět že posilování je fakt super a vyplatí se :) Jen bych si teda nepřála aby ke mě došlo ke snížení tlaku, to bych měla černo pod očima už pořád :D

    OdpovědětVymazat
  9. Skvělý článek, posilování je prostě nejlepší! Já teď už kombinuju jen HIIT a posilování s těžkými vahami v posilce :) Ale třeba to o té rakovině jsem taky nevěděla, takže supr! :D

    OdpovědětVymazat
  10. posilování je prostě nejlepší (+ HIIT) a nejúčinnější :)

    OdpovědětVymazat
  11. Zrovna teďka víc posiluju...tak super:)!
    Článek je fakt dobře napsaný a mně se moc líbí, protože všemu rozumím a dozvěděla jsem se spoustu nových informací:).
    Taky si myslím, že vybudované svalstvo tvaruje postavu a ženy vypadají mnohem lépe!

    OdpovědětVymazat

Děkuji za Váš komentář. :-)